Completed Dissertations
First Reviewer
- Dr. Karina Gose
"Determinants of efficiency in labor relationships with incomplete contracts" (2014) - Dr. Daniel Cracau
"Neue spieltheoretische und experimentelle Erkenntnisse zu Oligopolmärkten in einer globalisierten Welt" (2014) - Dr. Pia Taureck
"The Power Network Concept: A theoretical and empirical approach to strategy in the global network economy" (2014) - Dr. Jenny Wessel
"Behavioral Pricing in Verkäuferschulungen – Eine empirische Untersuchung" (2014) - Dr. Marina Schröder
"Experimental analysis of anti-social economic behavior" (2013) - Dr. Lutz-Ulrich Haack
"Interne Compliance-Kommunikation Ein Reifegradmodell" (2013) - Dr. Caterina Kausch
"Attitudes toward Corporate Sustainability A Multi-Item Scale and a Multi-Country Empirical Analysis" (2013) - Dr. Hanno Treiber
"Bewertung und Steuerung eines Matching-Markets mit nicht-transferierbarem Nutzen" (2012) - Dr. Tim Hoppe
"Verhalten und Effizienz in multiplen Auktionen" (2010) - Dr. Sascha Füllbrunn
"Die Candle Auktion - Eine experimentelle Analyse" (2009) - Dr. Alma Berneburg
"Artificial three-dimensional Stimulus Presentation Formats and their Effects on the Measurement of Consumer Preferences" (2008)
Second Reviewer
- Dr. Jessica Naundorf
"Kritische Analyse von Employer Awards im Kontext des Employer Branding" (2013) - Dr. Eva Schliephake
"Four Essays on Capital Regulation of Banks" (2013) - Dr. Nils König
"What makes corporate blogs successful? An international investigation of corporate blogging practices and corporate blog acceptance" (2013) - Dr. Ralf Morgenstern
"Incentive structures in economic experiments: A neuroeconomic analysis of decision making under risk" (2013) - Dr. Paul Hünecke
"Einfluss von After-Sales-Service Determinanten auf die Markenloyalität im Premiumautomobilsektor - Eine empirische Analyse in drei Märkten" (2012) - Dr. Franziska Günzel
"Essays on Entrepreneurship and Innovation" (2011) - Dr. Guido Voigt
"Supply Chain Coordination with contracts in case of asymmetric information" (2010) - Dr. Franziska Rumpel
"Neuro-Marktforschung - Analyse und Prognose von Markenwahlentscheidungen mittels klassischer und neurowissenschaftlicher Methoden" (2010) - Dr. Christopher Schlägel
"Country-Spezific Effects of Reputation: A Cross-Country Comparison of Online Auction Markets" (2009) - Dr. Fan Wu
"Implicit Incentives for Managers of International Joint Ventures: An Experimental Study" (2009) - Dr. Stephen Hellhammer:
"Marketingforschung im Luxussegment: Mechanismen, Märkte und Methoden" (2008) - Dr. Bettina Heise
"Prognose des Absatzpotentials innovativer Produkte unter Anwendung Virtual Reality-basierter Produktvisualisierungen" (2008) - Dr. Rossela Bargiacchi
"Modelling and Testing Behavior in Applications to Climate Change" (2005) - Dr. Daniel Tecle Haile
"Inequality, Redistribution and Growth: Theory and Evidence" (2005) - Dr. Bodo Sturm
"Experimente in der Umweltökonomik: Eine Bestandsaufnahme und Diskussion von Anwendungsbeispielen" (2005)